reklama

KRISTUS ÁNO, CIRKEV NIE

Je možné veriť v Krista a zároveň odmietať Cirkev?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)

Je to otázka na ktorú mnohí zo súčasného sveta odpovedajú "áno". Lenže je to naozaj možné?

Dať si na to správnu a logickú odpoveď znamená zohľadniť túto skutočnosť: Na základe čoho verím v Krista.

A ak si na to zodpoviem pravdivo, pričom zistím, že verím v Krista na základe Písma Svätého, alebo na základe toho čo som počul v Cirkvi, to znamená, nemôžem povedať: Verím iba v to,  teda som presvedčený vo svojom vnútri, že Kristus sa narodil a istý čas žil tu na zemi, a v ostatné  neverím. Lebo to je hlúposť. Je to niečo také akoby som povedal: Verím na základe zapísanej histórie, že žila Mária Terézia, ale v to ostatné čo sa o nej píše neverím. Veď keby som toto niekomu povedal, ten niekto by len kývol rukou a myslel si o mne, že istotne nemám v hlave všetko v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teda ak som normálny, zdravo uvažujúci človek a verím v Krista na základe či už Písma Svätého alebo Cirkvi, musím prijať do tejto viery všetko to čo mi tá Cirkev alebo to Písmo Sväté o Kristovi ponúka a teda aj to, že nemožno oddeliť Cirkev od Krista. Veď v Písme Svätom sa jasne uvádza: „ Peter ty si skala a na tejto skale postavím svoju Cirkev a ani pekelné brány ju nepremôžu. Čo zviažeš na zemi bude zviazané v nebi a čo rozviažeš na zemi bude rozviazané v nebi (Porov. Mt 16, 18-19).“ A píše sa tam ešte mnoho iných vecí o Cirkvi.

Samozrejme ak niekto prijíma vieru v Krista na základe iného zdroja v ktorom sa nespája Kristus s Cirkvou, tak potom a jedine vtedy môže platiť: Kristus áno, Cirkev nie.    

Mikuláš Grich

Mikuláš Grich

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som katolícky kňaz. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu