reklama

Je naozaj pravda čo hovorí Cirkev, že Boh ma miluje nadovšetko?

Najprv si skúsme zodpovedať, ako zistíme či nás ten alebo ten konkrétny človek miluje. Ako to zistíme. Zistíme to tým, že sa ho na to opýtame? Alebo ako to zistíme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (338)

Istotne vieme veľmi dobre, že naším ľudským slovomdokážeme toho veľa povedať, ale často krát sú to iba slová.  A tak dať iba na niečie slová milujem ťaa veriť tomu by nebolo až také správne. Preto najlepší spôsob ako sizistiť či ma niekto miluje alebo nie je ten, že sa zamerám na jeho konanie vočimojej osobe. Že začnem vnímať, ako sa ten konkrétny človek voči mne správa.

A aké to vlastne musí byť to jeho konanie, aby somspoznal či ma ten niekto miluje alebo nie? Ak začnem vnímať, že ten a tenčlovek sa snaží vyhovieť mojim požiadavkám a prosbám, ak začnem vnímať, žeje ochotný mi vždy vo všetkom pomôcť, poslúžiť, obetovať sa, ak sa mu dá. Akzačnem vnímať, že mu naozaj na mne záleží, že mu nie je jedno keď sa trápim,sužujem. Keď začnem vnímať, že chce pre mňa len to najlepšie a samozrejmekeď vidím, že hoc mi ten a ten nejakosi ublížil, ale snaží sa to napraviť,snaží sa aby sa to viackrát nezopakovalo, pričom ma zároveň prosío odpustenie, vtedy môžem spokojne a s istotou povedať a uznať,že tento človek má naozaj miluje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo takýto úvod. Pretože často krát keď sav živote stretneme s ťažkými a negatívnymi situáciami, najmä aktakáto situácia postihne nás alebo našich najbližších, pričom prosíme Boha,Krista o pomoc no žiadna neprichádza, často krát si vtedy my mnohí ľudiakladieme otázku: Miluješ ma vôbec Bože? Záleží ti vôbec na mne? Asi nie, keďžety všemohúci nechceš vyslyšať moju prosbu, nechceš uzdraviť môjho syna, mojudcéru, môjho manžela, moju manželku, pričom pre teba to nie je nič ťažké.

Lenžemôže to byť vôbec pravda, povedať a myslieť si o Bohu, že manemiluje, že na mňa zabudol, že niekoho má radšej ako mňa, že nechce pre mňalen to najlepšie, a myslieť si to len na základe toho že nie jevypočutá naša prosba?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Boh každého z nás nadovšetkomiluje. Bolo to tak, je a bude a chce pre nás len to najlepšie. Len mi tonedokážeme tak vnímať, pretože nevidíme do budúcnosti, ale Boh vidí. Uvedommesi, že to najlepšie pre nás, pre každého človeka, je byťnaveky pri Bohu, naveky šťastným. Lenže keď Boh vidí, že vyslyšanie našejprosby, by nejakýmsi spôsobom ublížilo nám, našej spáse, alebo niekomu inému,spáse niekoho iného, tak radšej tu prosbu nevyslyší.

Veď skúsme sa my sami postaviť do Božej pozície a pochopíme to.

Predstavte si takúto situáciu: Máte napr. dcéru o ktorej by ste vedelivšetko do budúcnosti, čo ju čaká. A prišla by za vami ako sedemnásť ročnápoprosiť vás či by ste ju nepustili s kamarátkami na zábavu. No vy vidíte,žeby ju tam niekto znásilnil. Pustili by ste ju? Vyslyšali by ste jej prosbu?Ak ju milujete tak nie. Hoc by vás na kolenách prosila, nesplnili by ste jejprosbu . A samozrejme tak ako Boh, taktiež by ste jej nedali odpoveď prečonechcete vyslyšať jej prosbu. A čo by si asi v tej chvíli tá vašadcéra o vás pomyslela? Nemiluje ma, nemá ma rada. Pretože keby ma milovalasplnila by mi moju prosbu. Lenže bola by to pravda? Nie. My nevidíme do budúcnosti. Dobudúcnosti vidí len Boh a skutočne chce pre nás len to najlepšie. Presnetak ako aj my, pre tie svoje deti. Teda neopusťme sa ho, dôverujme mu, držme saho, a nech pre nás bude vždy dôkazom jeho nekonečnej a nesmiernej láskyk nám to, že bol ochotný kvôli nám trpieť a aj zomrieť.

Mikuláš Grich

Mikuláš Grich

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som katolícky kňaz. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu